Weekend in Woodstock

21 augustus 2016 - Woodstock, Canada

Vrijdag 19 augustus
Lynn gaat show lopen met haar kalf (pink), opa en mama al vroeg mee op pad om te wassen, knippen en scheren want Lynn en haar kalf moeten er knap opstaan vandaag!

Show fohnenShowShow fohnen 1

Keukenprinsessen Nancy en Betsie staan ondertussen thuis in de keuken om lekkere gerechten te maken voor de bbq en het kampvuur vanavond...

Maar eerst met z'n allen kijken bij Lynn, de show / keuring kan beginnen. Het publiek zit er klaar voor...

Show publiek Show lopenShow lopen 1show lopen 2Show prijs

Een tweede prijs in de wacht gesleept!! :-)

Daarna naar huis, het kampvuur en de bbq aan... HONGER!!!
Heerlijke salade, verrukkelijke zalm en kip. Zoete mais en als toetje s'moors (marshmallows met een koekje)
KampvuurKampvuur 1Kampvuur 2Kampvuur 3Kampvuur 4Kampvuur 5Kampvuur 6Kampvuur 7

Zaterdag 20 augustus
Vandaag hebben we een relaxdagje op de farm!! Dagjes op de farm gaan niet voorbij zonder watergevechten, droge kleren = nat pak... Vooral opa is een favoriet slachtoffer en heeft bijna een strippenkaart op een nat pak... Maar aangezien de droge kleren een keer op raken hebben we vandaag van plastic een grote glijbaan gemaakt en ingesmeerd met zeep en water... Glijden maar...

SlideSlide 1Slide 2
Na het avontuur op de glijbaan, nog een beetje dollen in het zwembad...
Worstelen, bal spellen en natuurlijk nog maar een keer watergevecht!

Zwembad 1Zwembad 2Zwembad
Na een "vochtige" en dolle ochtend tijd voor een lekker broodje hotdog en droge kleren want uiteraard is het tijd dat we Nancy na bijna een week in Woodstock de LCBO (wijnwinkel) van binnen laten zien... Oftewel Walhalla ...

Wijnwinkel

Bij binnenkomst stond een lekker exotisch drankje klaar om te proeven, dat slaan wij natuurlijk niet af!!! Ook Demi kreeg er een onder haar neus geschoven en dat werd met een big smile aangenomen... Voordat de vrouw achter de balie de vraag kon stellen of ze al wel de leeftijd heeft om te mogen drinken had Demi het drankje al achter haar kiezen!!!  Van wie zou ze dat hebben?? ;-)

Een paar heerlijke flessen wijn ingekocht en op de terugweg maar weer even bij Tim Hortons aangelegd (rondlopen in een wijnwinkel kan dorstig maken!)

Tim Hortons

Na ons bezoekje aan Tim terug richting de farm voor het avondeten... Na alle lol moeten sommige van ons ook nog aan het werk... De koeien slaan natuurlijk geen dagje over en moeten gewoon op tijd gemolken worden! :-)  En we zijn vandaag graag op tijd klaar want vanavond staat ons een lekker toetje te wachten, ijs eten bij Dairy Queen!!

Heerlijk avondje dus na het ijs zijneen beetje ontspanning in de hottub en een verfrissende duik in het zwembad totaal geen straf...

HottubZwembad avondhottub 1hottub 2

Zondag 21 augustus
Vandaag staat een dagje shoppen in London op het programma ...
Marco vertrekt morgen weer richting huis en misschien blijven er nog wat leuke Canadese shirtjes aan zijn vingers plakken om mee terug richting Nederland te nemen... Hij heeft zijn vlucht tenslotte niet voor niks gemist zodat zijn koffer ook nog mee kon! En als dat koffer dan toch hier is kun je het net zo goed vullen ;-)

's-avonds de auto's in naar Brantford om lekker met z'n allen sushi te gaan eten..

Sushi

Dat werd uiteindelijk nog "dauwen" in plaats van eten. Aangezien de keuken vanavond om negen uur ging sluiten, het verzoek of we al onze bestellingen ineens wilde plaatsen zodat we niet met honger de deur uit hoefden... Dat hebben we gedaan..... Uiteraard ons ogen wel wat groter dan de buik, een enorme lading sushi besteld en al snel kwamen we tot de ontdekking dat we dat toch echt niet meer allemaal op gingen krijgen!
Godzijdank waren er servetten in de buurt ... Want niet opeten is betalen en alleen Betsie had een handtas bij zich dus die volladen was ook geen optie...
Normaal zijn we niet zo van het opruimen in een restaurant maar nu hadden we de borden keurig gestapeld en de servetten gevouwd en gevuld met sushi... Om de beurt naar buiten rennen was nog net geen optie! Haha

Na een heerlijk weekje was het voor Marco tijd om zijn koffer weer te pakken, morgen staat een dagje Toronto op het programma en een terugvlucht naar Nederland... De dag in Toronto is een mooie combi met het brengen van Marco naar de airport, en dan weet Nancy ook zeker dat hij deze keer wel op tijd is!! ;-)

Veel liefs en groetjes uit Canada